مدیرنهضت سوادآموزی آذربایجان‌ غربی در ماکو :

مدیرنهضت سوادآموزی آذربایجان‌ غربی گفت: 15 درصد از حجم فعالیت‌های نهضت سوادآموزی در امر آموزش و پرورش توسط نیروهای مردمی انجام می‌گیرد.


 کاظم علی‌نژاد ظهر امروز در گردهمایی آموزشیاران نهضت سوادآموزی شهرستان ماکو که در محل نمازخانه نهضت سوادآموزی ماکو ترتیب یافت، اظهار داشت: 2 هزار و 124 نفر آموزشیار در آذربایجان غربی مشغول به کار هستند.

کاظم علی‌نژاد ظهر امروز در گردهمایی آموزشیاران نهضت سوادآموزی شهرستان ماکو که در محل نمازخانه نهضت سوادآموزی ماکو ترتیب یافت، اظهار داشت: 2 هزار و 124 نفر آموزشیار در آذربایجان غربی مشغول به کار هستند.
وی افزود: علاوه بر فعالیت آموزشیاران در استان، 5 هزار و 886 نفر در قالب نیروهای بسیج، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی بر اساس قراردادهای منعقدهدر امر آموزش بی‌سوادان با نهضت سوادآموزی همکاری می‌کنند.
این مقام مسئول اضافه کرد: سال گذشته در 157 روستای آذربایجان ‌غربی از جمله شهرستان‌های چایپاره، پلدشت، تکاب، میاندوآب، چالدران، ماکو و دو منطقه از شهر ارومیه جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی برگزار شده است.
وی افزود: برای باسوادی گروه‌های هدف که مابین سنین 10 تا 49 سال هستند باید درصد نرخ باسوادی در روستاهای استان به مرز 97 درصد و بالاتر برسد.
علی‌نژاد در زمینه درصد نرخ باسوادی در استان گفت: طبق سرشماری سال 1385 نرخ باسوادی در استان بیش از 90 درصد است که این آمار نسبت به شهرستان بوکان چهار درصد بالاتر است.
وی اظهار داشت: سواد یکی از شاخص‌های توسعه در جوامع است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم توسعه رشد نرخ باسوادی در استان به 97 و 98 صدم درصد برسد.
این مقام مسئول تصریح کرد: امسال بیش از 900 نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در استان آذربایجان‌ غربی به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.
وی گفت: بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی در زمینه جذب و استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی امسال 944 نفر از آموزشیاران با مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم و لیسانس با بیش از 60 ماه خدمت و رشته مورد نیاز به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.
حمید احمدیان فرماندار شهرستان ماکو هم در این گردهمایی با تقدیر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: آموزشیاران با کمترین امکانات در روستاها و نقاط دورافتاده برای اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی که همان آموزش سواد است تلاش می‌کنند.