.

سلام

شهید


امروز منطقه ماکو باز بوی شهادت به خود گرفت .

http://mp313.ir/i/upload/1/1379699834.jpg


تو چه مي‌داني كه رمل و ماسه چيست

بين ابروها رد قناصه چيست

تاکید فرمانداران ماکوو چالدران و والیان آغری و ایقدر بر حسن همجواری و آرامش مرزهای دو کشور

فرمانداران شهرستانهای ماکو و چالدران و والیان استانهای آغری و ایقدیر ترکیه در جلسه کمیسیون فرعی امنیتی ایران و ترکیه بر حسن هم جواری و آرامش و امنیت در مرزهای دو کشور تاکید کردند .

در کمیسیون فرعی امنیتی ایران و ترکیه که با حضور والیان استانهای ایقدیر و آغری ترکیه و فرمانداران ماکوو چالدران در محل فرماندار ماکو ترتیب یافت فرماندار ماکو و رئیس هیات ایرانی با بیان اینکه با همکاری خوب و مطلوب مسئولان شهرهای مرزی آرامش و امنیت کامل در مرزهای دو کشور حاکم است گفت : بر پایه این آرامش هم اکنون مردمان دو سوی مرز در آرامش و امنیت کامل به سر می برند .


ادامه نوشته

سخنرانی دانشمند جوان ماکویی فردا در آمریکا

همزمان با چهار آبان مصادف با بیست و شش اکتبر دانشمند جوان ماکویی کشورمان در واشینگتون آمریکا سخنرانی خواهد کرد .
سجاد یعقوبی مخترع بیست دو ساله کشورمان که هم اکنون دانشجوی رشته پزشکی است قرار است در این روزدر کنفرانس جهانی سالانه دانشجویان سازمان ملل متحد برای پانصد نفر از دانشمندان صدو هشتاد کشور جهان سخنرانی کند . سجاد یعقوبی پانزده اختراع ثبت شده در زمینه های مختلف و بیش از شصت دیپلم افتخار و یست و چهار مدال طلا نقره و برنز جهانی از هفده کشور جهان دارد .


کسب مقام نخست مسابقات جهانی اختراعات توسط مخترع ماکویی

ادامه نوشته


یک قاچاقچی خودرو درماکو به پرداخت بیش از 655 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.


مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی امروز گفت: این فرد در شهرستان ماکو با استفاده ازبیراهه یک دستگاه خودروی سواری تویوتا را به کشور قاچاق کرده بود که در ایست بازرسی شناسائی شد.

آقای اقوامی افزود: با شکایت و اعلام جرم گمرک، پرونده ین فرد به تعزیرت حکومتی ارائه و پس از رسیدگی در شعبه جرائم قاچاق کالا و ارز به پرداخت بیش از 655 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

کشف صندوقچه تقلبی

با تلاش ماموران  یگان حفاظت از میراث فرهنگی و انتظامی ماکو یک عدد صندوقچه تقلبی باستانی از سوداگران میراث تاریخی کشف و ضبط شد .

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان ماکو امروز با اعلام این خبر گفت : روز گذشته ماموران  یگان حفاظت این اداره با همکاری ماموران انتظامی ماکو این صندوقچه را در محل ایست و بازرسی روستای کشمش تپه کشف و ضبط کردند .


01

ادامه نوشته

چهار کشته ومجروح در محور چالدران

برخورد یک دستگاه پیکان سواری با خودروی پژو آردی موجب کشته شدن یک نفر ومجروح شدن 4 نفر دیگر در شهرستان چالدران شد.

فرمانده پلیس راه شهرستان ماکو  گفت : این حادثه ساعت 10 امروز در محور ارتباطی چالدران به چایپاره در حالی اتفاق افتاد که راننده پیکان سواری در حال حرکت به شهر چالدران بودکه با یک دستگاه خودروی پژو برخورد کرد .

ادامه نوشته

کشف لوله قاچاق سوخت

خط لوله قاچاق سوخت به کشور عراق امروز در پیرانشهر کشف ومنهدم شد.
فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر گفت : طول این خط لوله که در خلاء مرزی کوترال این شهرستان ایجاد شده است به 3 کیلومتر می رسد و قاچاقچیان با استفاده از آن سوخت گازوئیل را به کشور عراق قاچاق می کردند.


ادامه نوشته

دستگیری پزشکان قلابی در ارومیه

پزشکان قلابی در ارومیه به دام پلیس افتادند .رییس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: دریافت اخباری مبنی بر اینکه دو نفر کلاهبردار با جعل عنوان پزشکی، اقدام به ویزیت شهروندان ارومیه می کنند، موضوع در دستور کار عوامل این پلیس قرار گرفت.

ادامه نوشته

چشمه ثریا - بورالان


سانحه رانندگی در ماکو


سانحه رانندگی در محور ماکو – خوی یک کشته به جا گذاشت .

رییس پلیس راه استان اذربایجان غربی امروز گفت : بر اثر این حادثه که امروز روی داد خودروی پرشیا در این محور واژگون شد و سرنشین آن جان باخت .

سرهنگ فرمانی عدم توجه به جلو را علت این حادثه بیان کرد

طرح آمارگیری مساکن روستایی

طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی استان از امروز آغاز شد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت این طرح با مشارکت 50 نفر آمارگیر از 20 م مهر ماه تا 20 م آبان ماه اجرا می شود.

آقای عزیزی افزود شناسائی و جمع بندی ویژگی های مسکن روستایی بر اساس برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های توسعه روستایی از اهداف این سرشماری است وی گفت : این طرح هر 5 سال یکبار اجرا می شود که اولین مرحله آن در سال 82 و دومین مرحله در سال 87 اجرا شده است.

عکس ماکو - ارتفاع 40 متری بالای مسجد حضرت ابوالفضل

ادامه نوشته

ارادت چاوز نسبت به رهبر انقلاب+عکس


ادامه نوشته

گزارش تصویری/ زندگی در آسمان

ادامه نوشته

تصاویری از جرایم عكاسان خبری در مجلس!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه شنبه با كلیات اعمال محدودیت برای فعالیت خبری در مجلس موافقت كردند.

به گزارش مهر، این طرح كه در قالب اصلاح موادی از قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته و تصویب شد، دارای 14 ماده است كه ایجاد محدودیت برای عكاسان و فیلمبرداران رسانه‌ها برای فعالیت خبری در مجلس مهم ترین ماده آن بود.

ادامه نوشته

دکلمه در مورد اباصالح

به طاها به یاسین به معراج احمد
به قدر و به کوثر به رضوان و طوبی
به وحی الهی به قرآن جاری
به تورات موسی و انجیل عیسی
بسی پادشاهی کنم در گدایی
چو باشم گدای گدایان زهرا (عليها السلام)

ادامه نوشته

عکس

تک درخت

اولین شناسنامه صادر شده در شهرستان ماکو

این شناسنامه مربوط به شخصی بنام حمید اله بیات ماکو از خوانین ماکو بوده است که همزمان با ایجاد اداره ثبت احوا ل آن زمان در سال 1307 صادر شده است .

این شخص متولد 1268 شمسی بوده ودر سال  در سال 1339 شمسی  فوت شده است .


آيا 15 روز ديگر پايان جهان است؟+ پاسخ‌هاي علمي

مایا قومی است که هزاران سال پيش معبد و هرمی را با 365 پله ساختند و تمامی خسوف و کسوف ها آینده و حتی زمان سقوط قوم خود و همه جنگهای جهانی را دقيقا تا سال 2012 ثبت کرده اند که تمامی آنها طبق پیش بینی در حال اتفاق افتادن هستند!.

ماياها معتقد بودند که زمين از 5 دوره تشکيل شده است و در پايان هر دوره اتفاق بدی خواهد افتاد و سپس دوره جديد شروع می شود. جالب اينجاست 30 آذر که 1391 پايان دوره پنجم است! و ما وارد دوره ششم خواهيم شد!.

ادامه نوشته

به همت خیرین دو مدرسه  در شهر بازرگان ساخته می شود   

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو امروز در شورای آموزش وپرورش شهرستان ماکو که در محل این مدیریت ترتیب یافت با اعلام این خبر گفت : این دو مدرسه بر روی هم با 18 کلاس درس برای مقاطع تحصیلی ابتدائی و راهنمایی در این شهر ساخته می شود .


جبرئیل قوی پنجه اعتبار اختصاص داده شده از سوی خیرین برای احداث این دو مدرسه را 36 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : در حال حاضرمدرسه ابتدایی با 10 درصد پیشرفت فیزیکی و مدرسه راهنمایی هم با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا هستند .

 
ادامه نوشته

160 دانش آموز در 27 روستای شهرستان ماکو ترک تحصل کرده اند  .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو امروز در همایش  شوراهای اسلامی روستاها دهیاران و مدیران مدارس روستایی که در محل فرمانداری ترتیب یافت با اعلام این مطلب گفت : این تعداد از دانش آموزان بیشتر در روستاهای عشایری جزء دانش آموزان دختر هستند که در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در سال تحصیلی جدید ترک تحصیل کرده یا از تحصیل باز مانده اند .

ادامه نوشته

عکس‌العمل‌شیطان‌پس‌ازشهادت‌امام‌حسین(ع)

یکی از مسائل بسیار خواندنی که در کشمکش حرکت و قیام امام حسین(ع) به وقوع پیوسته معجزاتی است که از حضرت سیدالشهدا (ع) بسیار دیده شده ، خواه زمان حرکت از مدینه خواه حتی پس از شهادت!

حضرت سیدالشهدا(ع) که از هر نظر به شهادت خود آگاه بودند و هنگامی که می‌خواستند از مدینه حرکت کنند، ام سلمه همسر پیامبر(ص) به خدمت ایشان رسید و عرض کرد: ای نور دیده من، مرا اندوهناک مکن در بیرون رفتن از مدینه بسوی عراق، چون من از جدت رسول خدا(ص) شنیدم که می‌فرمودند: فرزند دلبند من حسین، در عراق، در زمینی که آنرا کربلا می‌گویند به تیغ ظلم و جفا کشته می‌شود.

ادامه نوشته

فرجام قاتلان امام حسین(ع) و یارانش+جدول

منبع : بولتن نیوز

دهم محرم سال 61 هجری، حادثه‌ عظیم قیام عاشورا، شهادت حسین بن علی علیه‌السلام و هفتاد و دو تن از یاران باوفای ایشان رقم خورد. قیامی که حضرت اباعبدالله(ع) برای برپایی و اقامه دین مبین اسلام، همراه خانواده خویش، حج خود را نیمه‌تمام رها کرد و برای ادای رسالت مهمی به سوی کربلا حرکت کرد.

افراد بسیاری در واقعه عظیم عاشورا به ایفای نقش در جبهه حق و باطل پرداختند. آنهایی که دل در گروی محبوب حقیقی نهاده بودند، در یاری امام زمان خویش بر یکدیگر سبقت ‌گرفته، عاشقانه از حریم ولایت و حرمت فرزند رسول خدا(ص) دفاع و حمایت کردند.

ادامه نوشته

عکس هایی از کربلا در صد سال پیش

کربلا,عکس کربلا,کربلای معلی

تصاویری که مشاهده می‌کنید، تصاویری نادر از کربلای معلی، بارگاه مطهر حضرت سید الشهدا (ع) و قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل العباس (ع) در سال ۱۹۱۰ میلادی یعنی یک قرن پیش است.

ادامه نوشته

گزارش تصویری تکان دهنده از سوریه

سوریه همچنان در آتش جنگ می سوزد و هر روز ، افراد زیادی از ارتش سوریه و مخالفان مسلح و صد البته ، غیرنظامیان کشته ، مجروح و آواره می شوند.

 
شبکه ایران/ این گزارش تصویری ، بیش از هر نوشتاری ، بخشی از فاجعه سوریه امروز را نمایش می دهد. 

یک مخالف مسلح در حال تیراندازی به ساختمان دولتی
ادامه نوشته

نخستین قرار داد ورود سرمایه گذاری بخش خصوصی کشور برای تکمیل تاسیسات فاضلاب 3 شهر آذربایجان غربی امضا

منبع خبر : واحدمرکزی خبر

نخستین قرار داد ورود سرمایه گذاری بخش خصوصی کشور برای تکمیل تاسیسات فاضلاب 3 شهر  آذربایجان غربی  امضا شد.

samare


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  دولت مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز در آئین  امضای این قرارداد در  تهران مبلغ این قرارداد را 500 میلیاردریال و مدت زمان بهره برداری توسط سرمایه گذار را نیز 20 سال اعلام کرد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  دولت مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز در آئین  امضای این قرارداد در  تهران مبلغ این قرارداد را 500 میلیاردریال و مدت زمان بهره برداری توسط سرمایه گذار را نیز 20 سال اعلام کرد.
ادامه نوشته

به مناسبت ماه محرم بهره برداری از مسجد جامع بخش بازرگان آغار شد     

در مراسمی که شب گذشته با حضور پرشورمردم و عزاداران این بخش و جمعی از مسئولان شهرستان ماکو برگزار شد بهره برداری از مسجد جامع این بخش آغاز شد .

امام جماعت این مسجد در این مراسم با بیان اینکه برای  بهسازی و مقاوم سازی و احداث این مسجد   10 میلیارد ریال هزینه شده است گفت : چهار میلیارد هشت صد میلیون ریال از این هزینه از سوی مردم و اهالی خیر بخش بازرگان برای احداث این مسجد هدیه شده است .

ادامه نوشته

نماینده اشنویه: آقای رئیس جمهور! در مجلس از وضعیت فعلی کشور عذرخواهی کنید

به گزارش خبرآنلاین، عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده ؤ اشنویه در نطق مئان دستور خود با بیان اینکه همه از تفرقه، جدایی ؤ دو دستگی بیزارند، گفت: در منطقه من از نظر زیست مسالمت آمیز کرد ؤ ترک ؤ شیعه ؤ سنی استانی مئ تواند بیانیه‌ای بلند بالا در تایید ایده مردمسالاری دینی در دو ؤجهه جمهوریت ؤ اسلامیت در ایران باشد اما نابخردی هایی عده‌ای معلوم الحال که خواسته یا ناخواسته همراه ؤ یاری‌گر دشمنان قسم خورده این آب ؤ خاک شده اند مشکلاتی برای منطقه ایجاد کرده است.

ادامه نوشته

عید قربان مبارک

کارت پستال عید قربان , کارت تبریک