مدیرجهاد کشاورزی ماکو:

مدیرجهاد کشاورزی ماکو گفت: 60 درصد محصولات باغی این شهرستان دچار سرمازدگی شده است.


جبار طالبی اظهار داشت: 15 درصد از محصولات زراعی مربوط به کشت پاییزی و 60 تا 100 درصد از محصولات باغی این شهرستان در سال زراعی جاری به خاطر شدت سرما و برودت هوا دچار سرمازدگی شدند.

جبار طالبی اظهار داشت: 15 درصد از محصولات زراعی مربوط به کشت پاییزی و 60 تا 100 درصد از محصولات باغی این شهرستان در سال زراعی جاری به خاطر شدت سرما و برودت هوا دچار سرمازدگی شدند.
وی افزود: این میزان سرمازدگی در محصولات زراعی با برآورد تقریبی شامل 2 هزار و 950 هکتار و در محصولات باغی 235 هکتار برآورد شده که به طور عمده شامل محصولات گندم آبی و دیم، جوی آبی و دیم، زردآلو، گردو، بادام و سایر میوه‌ها می‌شود.
طالبی اضافه کرد: 180 هکتار از باغات زردآلو، 50 هکتار از باغات گردو و پنج هکتار از باغات بادام شهرستان ماکو به خاطر سرمازدگی دچار آسیب شده‌اند.
وی با اشاره به میزان خسارت وارد شده به این محصولات اظهار داشت: با وجود توصیه‌ها و اقدامات صورت گرفته به منظور پیشگیری از تاثیر تغییرات اقلیمی، میزان خسارت وارد شده به محصولات زراعی با برآورد تقریبی 3 هزار و 479 میلیون ریال و محصولات باغی 400 میلیون ریال تخمین زده می‌شود.
این مسئول با تاکید بر ضرورت تدبیر پیشگیرانه قبل از بروز خسارت گفت: هشدارهای داده شده قبل از سرمازدگی سال‌ جاری تا حدی کاهش خسارت را در پی داشت.
طالبی در ادامه اقدامات انجام شده در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا محصولاتی که بیمه هستند از طریق صندوق بیمه و محصولاتی که بیمه نیستند از طریق کمیته تعیین خسارت شهرستان ماکو با برآورد خسارت وارد شده، اقدامات حمایتی نیز صورت می‌گیرد.
مدیرجهاد کشاورزی ماکو با اشاره به میزان اراضی موجود در این شهرستان خاطرنشان کرد: در این شهرستان 9 هزار و 800 هکتار اراضی آبی و دیم و محصولات باغی وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد